Det sitter en multireim i stedet for en gammel, klassisk viftereim med AVX-profil på praktisk talt alle nyere kjøretøy. Avhengig av type kjøretøy og konstruksjon, sitter det enten en eller flere multireimer på motoren. Oppgaven til disse drivreimene er å drive for eksempel generator, AC-, servo- eller vannpumpe.
Vi anbefaler at man tar en titt på drivreimen med jevne mellomrom for å sjekke at den er i god forfatning, den skal ikke være tilgriset med olje, bensin eller diesel, den skal heller ikke ha noen tørre spekker eller lignende som gjør at reimen kan ryke.
Hvis drivreimen ryker, ender du opp med et kjøretøy som ikke lader batteriet, det blir tungt å styre, klimaanlegget slutter å kjøle og kjølevæsken slutter å sirkulere – ganske enkelt et ødelagt kjøretøy som kan bli betydelig dyrere å reparere enn hva våre flersporsreimer koster å kjøpe.
I de fleste tilfeller finnes betegnelsen på yttersiden av den gamle multireimen din.
PJ-profilens betegnelse refererer oftest til innvendig lengde (men det kan variere avhengig av produsent).
Om du ønsker færre riller enn 4 eller flere riller enn 8, så er det bare å ta kontakt med oss!