•    +10.000 produkter     

  •   Rask levering    

  •   +400.000 fornøyde kunder    

  •   100% prisgaranti

(4.86/5)
NorgeNorge
SverigeSverigeNorgeNorgeDanmarkDanmarkFinlandFinland
Spørsmål og svar

Kjøps- og leveringsvilkår

KJØPSINFORMASJON

Er du under 18 år må du ha tillatelse for foresatt for å handle hos oss.

Når du handler via internett gjelder forbrukerkjøps- og angrerettloven Denne loven beskytter deg som forbruker ved fjernkjøp. Les mer hos Forbrukerrådet.

Alle svindelforsøk meldes til politiet, og vi forbeholder oss retten til å heve et kjøp ved mistanke om svindel.

Alle priser i butikken inkluderer 25 % mva og er oppgitt i norske kroner (NOK) som standard. For å se priser i svenske kroner (SEK), danske kroner (DKK) eller euro (EUR), kan du endre land i menyen øverst til høyre hvis du bruker en datamaskin. For mindre enheter som mobil og nettbrett endrer du land ved å klikke på menyen øverst i høyre hjørne og deretter nederst på denne siden. Butikkprisene gjelder dersom ingen annen avtale er inngått. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten varsel, avhengig av valutakurser, portokostnader, omkostninger etc.

På enkelte produkter er det informasjon om hva disse egner seg til. Dette er kun en anbefaling basert på for eksempel bruksanvisning, størrelsestabeller etc. ReimButikken.no tar intet ansvar for at disse produktene passer til akkurat din maskin eller lignende.

 

ORDREBEKREFTELSE

Når du har gjennomført kjøpet ditt, sender vi en ordrebekreftelse til e-postadressen din. Dersom du ønsker å gjøre endringer i bestillingen din, må du kontakte oss ved å snarest svare på e-posten med ordrebekreftelsen.

Når bestillingen din er pakket og innlevert for levering mottar du ytterligere en e-post hvor det står at pakken er på vei til deg.

 

BETALING

Vi benytter oss av Klarna som tilbyr flere betalingsmetoder via Kustom (Klarna Checkout), les mer under.

Etter identifisering og risikovurdering viser kassen de betalingsalternativene som er tilgjengelige for deg. Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, er Klarna eller en av Klarnas samarbeidspartnere (Billie mfl.) den som håndterer betalingstransaksjonen mens selve kjøpet av varen eller tjenesten gjøres direkte av butikken. Spørsmål relatert til produkter eller tjenester skal derfor rettes direkte til butikken.

Gjeldende betalingsalternativer som for øyeblikket kan tilbys gjennom Kustom (Klarna Checkout) er faktura, kontokreditt, kortbetaling, direkte betaling via bank mfl. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/nb_no/user (Lenken åpnes i nytt vindu) for å se komplette vilkår som gjelder for Kustom (Klarna Checkout).

Norskregistrerte bedrifter betaler også gjennom Kustom (Klarna Checkout) ved å velge bedrift i stedet for privatperson.

Merk at alle spørsmål om for eksempel faktura, kortkjøp og lignende som er betalt via Kustom (Klarna Checkout) må tas med Klarna eller deres samarbeidspartnere.

 

FRAKT OG LEVERING

Vi anvender forskjellige fraktkostnader avhengig av fraktmetode, vekt og volumvekt innenfor Norge, og du ser alle tilgjengelige fraktmetoder for produktene du har i handlekurven når du har oppgitt postnummeret ditt i kassen. Leveringstiden gjelder for produkter som er på lager ved bestillingstidspunktet. Aktuell lagersaldo er angitt på samtlige produktsider.

PRIVATPERSONER

Pakker hos utleveringssteder eller pakkeboks må hentes ut innen 7 dager.

Merk at leveringstiden i kassen er transporttiden, dvs. fra bestillingen sendes ut fra vårt lager. Vi sender pakker til Norge 2-3 ganger/uke, og behandlingstiden kan derfor bli noe lengre avhengig av når vi mottar din bestilling.

BEDRIFTER

Pakker hos utleveringssteder eller pakkeboks må hentes ut innen 7 dager.

Pakker som ikke kan leveres til bedrifter vil bli sendt til et utleveringssted, med unntak av paller som vil bli returnert og belastet med 1000 kr per pall.

Merk at leveringstiden i kassen er transporttiden, dvs. fra bestillingen sendes ut fra vårt lager. Vi sender pakker til Norge 2-3 ganger/uke, og behandlingstiden kan derfor bli noe lengre avhengig av når vi mottar din bestilling.

ØVRIG OM FRAKT OG LEVERING

Under høysesong kan leveringstiden forlenges uavhengig av transportør.

Dersom du ikke har oppgitt korrekt mobilnummer i bestillingen din, vil du heller ikke motta noe varsel om pakken din, dette vil i stedet via e-post eller brev, noe som kan gjøre at det tar noen ekstra dager selv om pakken er kommet frem.

Enkelte produkter har lengre leveringstid og er da merket med for eksempel «3–8 dagers leveringstid», da dette er tiden det vanligvis dersom et produkt ligger på et eksternt lager hos en av leverandørene våre. Vi ønsker å informere deg som kunde om at det kan ta enda lengre tid på grunn av våre leverandørers leveringsmetoder, som vi ikke kan kontrollere. Leveringstiden referer til virkedager, ikke lørdag, søndag og øvrige helligdager.

I de tilfeller der kun deler av bestillingen din finnes på vårt lager, avventer vi til alle produktene kan sendes samtidig.

Dersom du oppdager skader på pakken må du umiddelbart gi beskjed om dette til berørt transportør og melde inn skaden. Ikke hent ut en skadet pakke!

Dersom du ikke oppdager skaden før du åpner pakken, og skaden er av den typen at den kan ledes til transportselskapets håndtering, skal du kontakte dem og melde inn skaden. Dersom en eventuell tvist med transportselskapet ikke kan løses, tar du kontakt med oss.

Dersom du har lagt inn en ordre og ikke henter ut forsendelsen din før den går i retur til oss, normalt 7 dager, vil vi fakturere deg i henhold til informasjonen under for vår jobb med håndteringen av produktene.

Norge – 500 kr (tollavgift og kostnad for import kan også tilkomme) per pakke.

Per pakke = om forsendelsen er delt i flere pakker så faktureres beløpet nevnt over per pakke.

 

REKLAMASJON

Vi kontrollerer alltid produktene så mye som mulig før levering. Dersom det skulle være noe feil med produktet ditt, kontakt oss innen 14 dager etter du har mottatt bestillingen din, så finner vi en løsning.

OBS! Kilereimer som ryker regnes ikke som en reklamasjon, ofte er det fordi reimskivene ikke står på linje eller er skarpe, kilereimen kan også være for løst/hardt spent etc. Kilereimer som ryker erstattes med andre ord ikke, og kjøpet må betales som normalt. Kontroller alltid reimskiver etc. før du setter på en ny kilereim.

 

ANGRERETT OG RETUR

Dersom du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med ordren din, har du full angrerett, returrett eller bytterett innen 14 dager etter at du har mottatt ordren din. Produktet må ikke være brukt, kun testet i forhold til størrelse (gjelder kilereimer etc). Produkter som ligger i forpakning må være uåpnet. Produktet må være i samme stand som når det forlot vårt lager, ellers gjelder ikke angreretten.

Dersom du har betalt ordren din før retur tilbakebetales pengene, inkludert eventuell fraktkostnad dersom hele ordren returneres. Dersom du har betalt ordren din via Klarna, så er det Klarna som gjennomfører tilbakebetalingen når vi har behandlet returen, noe som vanligvis skjer innen 14 dager, men kan ta opptil 30 dager.

Returinstruksjoner (gjelder kun privatpersoner)

Du kjøper en returseddel fra oss for 199 kroner (trekkes fra returnerte produkter) for å returnere en eller flere produkter til oss. Når du har fullført returregistreringen, vil returseddelen bli sendt til deg via e-post innen en uke.

Du klikker på lenken nedenfor for å registrere din retur og følger instruksjonene.

https://www.reimbutikken.no/reclaim/

Registreringen av returen må skje innen disse 14 dagene for å være gyldig. Hvis det har gått mer enn 14 dager, vil ingen returseddel bli sendt til deg.

Dersom du returnerer på andre måter enn nevnt ovenfor eller ikke henter pakken din på postkontoret, belaster vi deg med 500 kroner. Dette gebyret dekker toll-, import- og håndteringskostnader.

Bedriftskunder har ingen angrerett i henhold til angrerettloven og kan dermed ikke returnere noen produkter til oss. Hvis en bedrift registrerer en retur hos oss, vil den ikke bli behandlet.

 

FORCE MAJEURE

ReimButikken.no er fritatt fra konsekvenser for manglende oppfyllelse av forpliktelse i henhold til denne avtalen, dersom utelatelsen er basert på frigjørende omstendigheter i henhold til teksten under og omstendigheten hindrer, kompliserer eller forsinker oppfyllelsen. Frigjørende omstendigheter anses blant annet som myndighetenes handling eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, flom, sabotasje, ulykke av større omfang eller annen type naturkatastrofe.

Force majeure omfatter myndighetsvedtak som påvirker markedet og produktene negativt, som for eksempel restriksjoner i indikasjoner, varseltekster, salgsforbud etc., unormal nedgang i markedet og om virksomheten er utsatt for kriminell aktivitet som påvirker virksomheten.

 

BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER OG GDPR

INFORMASJON

Den 25. mai 2018 trådde en ny lov kalt GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft. Denne loven erstatter EU-direktiv 95/46, personverndirektivet, og personopplysningsloven fra 2000, er opphevet. GDPR er en felles lov som gjør at samme regler gjelder i hele Europa. I henhold til GDPR må alle forhandlere, organisasjoner og selskap ta et større ansvar når det gjelder håndteringen av kundeopplysninger og personopplysninger. Les mer hos Datatilsynet.
RemButiken Sverige AB er ansvarlig for de personopplysninger som du som kunde gir oss og hvordan disse behandles av oss for å kunne administrere kjøpene dine, men også i markedsføringssammenheng dersom du har meldt deg på nyhetsbrevet vårt. Vi gir ikke ut personopplysninger som navn, adresse, mobilnummer, e-postadresse eller andre kundeopplysninger som kan anses som en personopplysning til tredjepart annet enn i de tilfellene som nevnes under.

HVA DELER VI MED TREDJEPART OG HVORFOR?

  • Når du gjennomfører det kjøp i nettbutikken vår, så benytter vi oss av Klarna Bank AS som betalingsløsning. De opplysningene (personnummer/organisasjonsnummer, navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer/mobilnummer og betalingsmetode) som du fyller ut i forbindelse med at kjøpet gjennomføres sendes til Klarna Bank AS, plasseringsinformasjon som for eksempel IP-adresse logges og sendes også til dem.
  • Vi gir ut for- og etternavn, adresse, telefonnummer/mobilnummer og e-postadresse til Unifaun/nShift (for booking og utskrift av fraktetiketter), PostNord, DHL og Bring som at de skal kunne levere ordren din.
  • Vi deler (om du har meldt deg på nyhetsbrevet vårt) for- og etternavn samt e-postadresse med leverandøren av nyhetsbrevet vårt, Get a Newsletter. Dette for å kunne sende ut e-post med allmenn produktinformasjon, kampanjer eller rabattkoder, hvor enkelte kampanjer er basert på hva du har handlet fra oss tidligere. Get a Newsletter videreselger ikke og bruker ikke personopplysningene dine på noe annen måte enn for utsendelse (som vi selv skriver) fra RemButiken Sverige AB.

HVILKE PERSONOPPLYSNINGER LAGRER VI OG HVORFOR?

  • Når du gjennomfører et kjøp i nettbutikken vår lagrer vi navnet ditt, adresse, e-postadresse, telefonnummer/mobilnummer og IP-adresse.
  • Opplysningene nevnt over lagres hos oss i 7 år i henhold til gjeldende bokføringslov.
  • Poststedet og landet ditt benyttes i vår salgsstatistikk i 60 dager.
  • Henvendelser som håndteres av supportpersonell spares i 14 dager, og slettes deretter automatisk.

HVILKE RETTIGHETER HAR JEG I FORHOLD TIL PERSONOPPLYSNINGENE MINE?

  • Du har når som helst rett til å slettes fra de systemene hvor det er mulig som for eksempel nyhetsbrevs-listen, mens enkelte systemer har begrensninger som for eksempel gjeldende bokføringslov.
  • Du har rett til en oversikt over hvilke personopplysninger vi har lagret om deg hos oss.
  • Du har rett til å klage til en tilsynsmyndighet.
  • Du har rett til å få vite hvor informasjonen om personopplysningene dine har kommet fra dersom du ikke selv har registrert denne.

HVORDAN GJENNOMFØRER JEG REGISTRERING/AVREGISTRERING AV NYHETSBREV, OPPFØLGINGS-E-POSTER ELLER SMS-UTSENDELSER?

Når du har klikket på «Gjennomfør kjøp» må du gi samtykket ditt ved å aktivt velge JA eller NEI på følgende...

  • E-postadressen min kan benyttes som mottaker av e-post fra oss for rangering av kjøpte produkter som genererer en rabattkode.
  • E-postadressen min kan benyttes som mottaker av nyhetsbrev fra oss som også kan inneholde rabattkoder eller kampanjer.
  • Mobilnummeret mitt kan benyttes som mottaker av tilbud (via SMS).

Du kan når som helst logge inn på kontoen din (om du har registrert en) og endre samtykkene dine.

Du kan selvfølgelig også avregistrere deg fra nyhetsbrevet vårt i forbindelse med mottak eller ved å klikke på lenken under

Avregistrer meg fra nyhetsbrevet

 

ØVRIG

RemButiken Sverige AB har som selskap, e-forhandler og eier av ReimButikken.no plikt til å sikre at dine personopplysninger behandles og beskyttes i henhold til personvernforordningen (GDPR).

 

TVIST

Ved eventuell tvist følger vi Forbrukerrådets anbefalinger.

(4.86/5)
Produkter
Informasjon
Her er vi